Basketbalový klub Beroun

Basketball resp. streetball patří mezi sporty, které mohou provozovat jen ti nejvšestranější sportovci. Dobrý baller potřebuje RYCHLOST, VÝSKOK, DYNAMIKU, OBRATNOST, FYZICKOU SÍLU (PAŽÍ I CELÉHO TĚLA), SCHOPNOST "KROKOVÝCH VARIACÍ" (DVOJTAKT, OBRAT, KLIČKY V ÚTOKU), SCHOPNOST NAJÍT VOLNÉ MÍSTO A UVOLNĚNÍ, SCHOPNOST PŘEDVÍDAT POHYB SOUPEŘE/SPOLUHRÁČE A RYCHLE NA NĚJ REAGOVAT, SCHOPNOST SYNCHRONIZACE NOHOU A PAŽÍ PŘI DRIBLINGU, DVOJTAKTU apod.


To o čem zde chci psát je práce s balonem. Dobrý baller by měl s balonem srůst a měl by se stát neoddělitelný! To, co ty předvedeš s balonem, musí být přesné, nepředvídatelné, překvapující a pro tebe samozřejmé. Ale jako vše, tak i dribling vyžaduje trénink. Do tréninku driblingu se moc street-basketballistům nechce - nejraději by stále hráli - ale výsledek jednoduchých cvičení se dostavuje poměrně rychle a bylo by škoda si několik málo cvičení neosvojit a nedostat se zas o něco dál. Práce s balonem souvisí i s přihrávkou, zpracováním míče a správným a snadnějším provedením dunku. No, prostě se zamyslete a proberte si jestli to nepotřebujete právě vy!

Cvičení pro trénink a zdokonalení driblingu podle streetballové legendy AND1 Skip To My Lou.
Cviky jsou seřazeny do levelů podle kvality a náročnosti.

 

 

 


Level I
Circles around waist: Kruž s míčem kolem boků. 2 série po 50 opakovaní v každém směru.
Circles around ankles: Kruž s míčem kolem kotníků. 2 série po 50 opakovaní v každém směru.
Circles around head: Kruž s míčem kolem hlavy soupeře. 2 série po 50 opakovaní v každém směru.
Dribble between legs: Minutu dribluj mezi nohama a potom přeměň postavení nohou dribluj další minutu.
Teniss Ball Drills: 5min dribluj s tenisovým míčkem okolo sebe tak jako při basketu. - Jako doplněk můžete používat závaží na zápěstí.
Backwards dribble running: Minutu dribluj a přitom běž dozadu.


Level II
Deffensive Dribble: 2 série po 50 opakovaní s každou rukou ve skrčené pozici - snaž se driblovat tak, aby tvoje volná ruka bránila obránci dostat se bliž k míči. Dribluj nejrychleji, jak můžeš.
Figure 8 dribble: Minutu dribluj s míčem přičemž budeš kráčet dopředu. Snaž se přitom dělat osmičku mezi nohama.
Spider Dribble: Minutu dribluj z ruky do ruky - co nejrychleji.
Between the legs & behind the back: Dribluj míč mezi nohama (z Levé do Pravé), pak si ho dej za zády z ruky do ruky (z P do L) - mezi nohama (z L do P) - před sebou (z P do L) atd. do kola. Dribluj tak minutu.


Level III
Dribbling behind back: Minutu dribluj za zády.
Crossed leg circle dribbles: Seď na zemi v tureckém sedu a minutu dribluj okolo sebe. Po minutě změň směr.
Sit on a chair dribble: Sedni si na stoličku. Dribluj míč pod nohama, pak dej levou nohu pod sebe a dribluj jen pod pravou, potom nohy vyměň a nakonec zas pod oběma. Tento cvik opakuj 3 minuty.
Dribbling without Lights: Dribluj potmě - v tmavé místnosti, nebo s páskou přes oči. Dribluj, co chceš - např. crossover, za zády nebo mezi nohama.

 

PARTNEŘI KLUBU

Reklama

Přihlášení pro trenéry

Hledejte na webu

On-line

Právě přítomno: 87 hostů a žádný člen

Copyright © 2009 Temproly.    Seo servis   Zdarma ankety, návštěvní knihy, mailformy, počítadla a CHAT pro Váš web         Počet návštěv: